Labels

AKA (1)

Monday 18 November 2013

Bingkisan.

Salam dan Salam Sejahtera..

Bila buhsan menguasai diri sementara menunggu masuknya waktu tido sebentar lagi ( padahal azan isyak dah berkumandang pon..solat tak lagi) teghuk perangai anak dara ni...cett..aku ingin membuat bingkisan khas untuk diri sendiri...cehh...apehal lak ni?? bikin seprasi..eheh! Aku tau, belog cikai aku nih tak ghamai yang follow sebab tak ghamai pun yang tau tentang kewujudan belog ini..saje..taknak heboh-heboh..aku lagi selesa cenggini..aku je yang baca dan aku selesa meluahkan rasa hati aku kat sini...ceewaahhh..dalam hati ada taman la plaks..hiks! :D

"Ohh..ni la anak Nora yang kojo Misi tu yo..haaa..elok la tu dapek kojo misi..kojo kerajaan." Itulah antara ayat penyata kawan-kawan mak aku dan sedaghe mara aku tentang kerjaya aku sekarang. MISI @ NURSE.. ya..itulah kerjaya aku...jujur dari hati, aku seboleh boleh taknak orang tau pun yang aku ni keje as a 'Misi' aku bukan segan sebab orang cakap keje misi ni kotor la..cuci najis orang la...cuci luka orang la..tak..bukan sebab tu..jujur...aku tak nak orang tau aku keje misi sebab aku tak  rasa yang aku ni hebat sangat sebab jadi misi dan aku rasa aku ni tak layak pon nak jadi misi..ini serius..bukan main-main..

Aku jadi misi ni pon sebab nak memenuhi keinginan mak ayah aku yang nak sangat tengok anak depa ni keje kerajaan..nope..aku tak salahkan sapa-sapa pon sekarang...tapi aku a little bit terkilan la sebab aku tak dapat nak ikut jalan @ bidang yang aku minat..yang jadi pilihan aku sendiri..bukan pilihan orang lain...dari zaman sekolah..sampai la ni...semuanya aku ikut kata-kata mak aku..buat itu, buat ini, hmm...ape pon aku tetap bersyukur sebab dah bekerja compare dengan kawan-kawan aku yang lain yang mana still lagi dok dalam bilik kuliah..perah otak sambung belajar and bila dah grad nanti tak tentu lagi dapat keje..

Tapi bila dah keje ni stress  bertimpa-timpa...al maklumla..mana ade keje yang tak stress..orang yang keje buat air kat kedai makan tu pun keje stress jugak..kalau tersilap buat air tak pun buat air tak sedap kene bambu gak ngan kastemer..tak ke??eheh! keje misi ni banyak stress ngan orang atasan la.. stress ngan boss, stress ngan matron, stress ngan sister..kadang-kadang dengan patient pun stress jugak...bila dapat patient yang demand tak abih tu..parah jugak...tapi masih boleh kawal lagi la..dah setahun dah keje misi ni..alhamdulillah aku still blom pernah di'refer' ke psikiatrik lagi la atas masalah stess aku ni..hehe

Kalau stress ni la keje aku, meluahkan kat belog ni..tak pon berkarok secara solo melaui u tiup...haha..lantak la orang nak kata apa..asalkan aku tak kacau orang..hihi..okay,, sekarang stress saya dah kurang sikit dah...hehe...adios!

No comments:

Post a Comment