Labels

AKA (1)

Tuesday 3 December 2013

Suara Sumbang ~ ~

Salam dan salam sejahtera...

Semenjak dua menjak ni memang aku banyak dapat cuti..tapi bukan la sebab aku ni anak sayang sister seperti yang diperkotak katikkan oleh semua orang dalam wad aku tuh..Tapi ni sebab sister nak ganti balik cuti yang masa aku berhempas pulas sampai jadi macam sayur layu bulan lepas dek kerana double duty.

Tapi biasa lah kan, manusia ni memang sangat tidak boleh la nak tengok orang lain senang sikit..ade je bunyi-bunyi sumbang..tapi aku buat bodohh je..lagipon bukan aku yang mintak..dah sister yang nak bagi...grabb jela..haha..kan?? Masa aku berhempas pulas tak cukup tido dek kene keje double syif dulu ade ke korang berbunyi ngan sister cakap jangan bagi aku buat keje double syif?? ade?? ade ke?? takde kan...lagi korang nak lari daripada buat double duty tu adelahh..orang bujang trang tang tang macam aku ni jugak la yang jadi mangsa..tapi takpe, aku tak kisah pon..and sekarang korang nak berbunyi pulak sebab aku selalu dapat cuti?? wehh...kamon la weii...rasional la sikit..

Tu satu hal, yang lagi satu hal ni pon memang buat kepala otak aku ni jem jugak..al kisahnya..
Haritu ade sorang patient ni nak AOR (discaj atas risiko sendiri) discharge untuk 2 jam je..kate nye anak-anak beliau nak bawak balik ayah eh..sebab nak pi tengok mak diorang yang sakit tenat kat rumah..mula-mula MO memang taknak bagi sebab uncle tu on oksigen 5L face mask kot...without oksigen pon SPO takat-takat 86-87% je..pastu patient merayu nak balik kejapp je..Boss allow patient AOR dischage..

After 2 hours memang patient balik wad balik..and condition uncle tu pon ok je..takde pape problem pun.. Yang jadi kisahnya, bila Boss round pagi semalam, Boss marah and bising-bising sebab patient admitted wad after AOR discharge tanpa nombor pendaftaran baru..Ye, aku mengaku itu memang salah aku sebab tak bagitau patient yang dia kena daftar balik semula masa masuk tu..tapi yang aku heran tu, sebelum-sebelum ni ade je patient yang AOR sekejap then masuk balik hari yang sama tapi tak daftar semula pon... dulu ade sorang professor ni, Boss bagi dia AOR discharge sebab katenyee nak bincang dengan family members pasal treatment dia(macam la family dia takleh datang hospital kann). Dia keluar wad pukul 12 tengahari then masuk balik pukul 7 malam, takde plak Boss nak bising-bising suruh patient daftar baru..apekename eh tu?? peliks plak la den..adekah sebab dia PROFESSOR, so takyah nak daftar?? dan sebab patient aku tu sekadar seorang UNCLE TUA so kene daftar?? haiyohh..tak paham aku...ni lah jadinye bila 'kaum-kaum' dia jadi orang atasan...semua gila kuasa..cakap macam haremmm...ehh..sakit pulak hati kiteww...

No comments:

Post a Comment